24 november, 2011

Allt går om man vill. (Delmål 1 – Snart där!)

Mitt senaste år har gått uppåt och neråt i träningen men nu har jag kommit igång på riktigt igen och jag älskar att se detta resultatet som ett år av träning har gett.

Under 2010 vägde jag 90kg (BMI 31,1) och hade 101cm runt midjan som mest, där tog de stopp. Jag kunde inte längre fortsätta förstöra min kropp och mitt psyke med allt stillasittande, de arbetslösa livet och alla chipspåsar som fick sätta livet till.

Under januari 2011 fick jag jobb, mitt liv fick igång rörelse och rutinerna gav mig motivation att träna mer regelbundet. Sommaren / hösten 2011 hade jag 2-3mån utan träning där jag jobbade falsk krupp och förkylningar avlöste varandra och jag tappade helt motivationen. I september fick jag mitt antagningsbesked om tandsköterskelinjen och jag fick nya mål. Jag blev frisk igen och slutade på mitt jobb i oktober 2011 och i mitten av november började jag min grymma utbildning och träningslivet kom åter igång igen.

Så nu stortrivs jag, inte mått såhär bra på länge. Träningen går framåt, plugget är superkul, lärt känna många nya människor och dieten (shape up - app) går framåt!

Långt ifrån klar men att kan andra, så kan jag och kan jag, kan du!

ett år imellanettårsenare

Delmål nov 2010 (inom ett år vill jag)

- Minska 10kg – ha BMI på 27 (ca 1kg kvar bara)

- Bli allmänt starkare

- Få fastare kropp

Delmål nov 2011 (inom ett år vill jag)

- 10kg till – ha ett BMI på 23,5 (dvs väga 68kg)

- Öka stabiliteten i kroppen

- minska midjemått med 7cm (88cm)

- få fastare kropp

- bygga upp en fin stuss

Delmål sommaren 2013 (mitt examensår)

- väga 65- 67kg

- midjemått på 85cm

- Grym kondition (Orka springa 1mil)

Slutmål (Där jag vill ligga stadigt efter sommaren 2013)

- väga 65kg och ha ett BMI på 22,5

- midjemått 83 cm

- träna minst 3ggr i veckan + mycket cardio i övrigt

1 kommentar:

  1. Du är grym! Jag blir peppad! Jag ska också börja mitt nya liv nu!

    SvaraRadera