05 april, 2012

Stolthet.

För mig handlar inte träning om bara att nå mina mål och att jag “måste” träna för att bli snygg. Utan för att se hur mycket självkontroll och diciplin jag kan ha på mig själv. Därför jag utmanar mig själv med månader utan det jag trycker i mig som mest. Som chips och koffeindryck.

Jag vill göra mig själv stolt. Stolt över min kropp och inte känna att jag inte orkar med vardagen. För i vardagen behöver man muskler. Bara en sån simpel grej som att kunna ta sig upp utan smärre problem från kanten på poolen. Det kunde jag inte innan, men nu finns de massa muskler där som hjälper mig.

Livet är träning, träning i att hitta rätt. Fokusera och komma framåt. Träning i det fysiska och psykiska.

Mental träning är det bästa att skapa för att få en bra fysisk träning. Med din vilja kommer du alltid ett snäpp längre.

Gör du dig stolt? Eller trampar du i samma spår? Våga utmana dig själv.

Det är när du utmanar dig själv och går ur din bekvämlighetszon saker och ting kan förändras. Och pratar vi träning och motion så kan det alltid bli till det bättre. Att bygga en stark, uthållig kropp redan nu kommer göra att du tackar dig själv i framtiden.

394036_10150461152157167_297850362166_8942503_355541808_n_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar