03 april, 2012

Skonat & snörat.

Här ser ni mitt urval av träningskor, eftersom jag älskar skor så har träningskor blivit min nicsh nu. Länge sen jag köpte vanliga skor. (Köpte ju ett par tofflor sist innan det bara träningskor)

Det som är fördelen med att ha olika skor är att de passar olika bra till olika träningsformer.
Som mina rosa och blåa löpardojjor funkar inte så bra när jag dansar. Fötterna känns klumpiga medans dansskorna funkar inte för löpning. Då skulle mina knän braka ihop med den lilla dämpningen.

Tränar man ganska liksidigt kan man såklart ha samma sko, men tänk på att skaffa en allroundsko då. En med bra dämpning, bra stöd för foten och din favoritfärg så du blir glad av att se på dem ;D


Dessa veteraner har varit med i många år, nu används de för löpning i lera ;D

Årets första tillskott i skogarderoben, vi sprang milen ihop!

Dessa skor passar perfekt till dans, nästan lite väl lätta! Men funkar också som vanliga skor!

Dessa är perfekta när man ska gymma tex cross fit, har ordentlig dämpning för uppvärmningen och rejäl stabilitet i sulan vid övningarna.

Dessa trotjänare köpte jag för drygt 1½år sen och de har fått passa som alltiallo sko. Men är sköna att fightas i. Rätt mjuka och inte så hårda, bra när man gymmar i maskiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar