11 mars, 2012

Du kan om du vill.

Många frågar mig hur jag orkar träna så mycket som jag gör, mellan 3-6 dagar i veckan och det blir runt ca 6h- 10h i veckan. Min drivkraft är att se resultat. När jag tränade noll eller kanske 1 gång i veckan hände det inget. Sedan när jag lagt om kosten till det bättre, äter regelbundet ( ca 5ggr om dagen ) och tränar mer än 3ggr i veckan händer de grejer.

Jag väger numera 75kg och är gladare för min kropp än någonsin förr. Jag väger mindre än vad jag vägde som 16 åring. Jag kan göra plankor, armhävningar, djupa benböj, situps utan problem nuförtiden. De är en riktig egoboost.

Att klara av sådant som kändes helt omöjligt förut ger mig drivkraft. För då vet jag att kan jag detta nu tänk vad jag kan då om 1år.

När man tänker träning så får man tänka långsiktigt. Det finns inga snabba resultat till en fast, snygg kropp. De är hård träning och en god hälsosam kost som gäller (Klart man kan unna sig gotta ibland, men med måtta.) för att bygga om sin kropp.

En drinkkur fixar inte det, den kanske fixar en snabb viktnedgång, men hur många kilo går du upp kanske ännu snabbare efter du slutat med kuren?

Mitt mål med detta inlägg är att sprida kärlek till er som också vill komma igång med träningen.

Börja i det lilla, har du bara någon km till jobbet? Cykla eller ta en rask promenad istället för bussen/bilen. Tänkte du hämta barnen med bilen? Införskaffa en cykel med cykelvagn och låt ungarna få åka lite räserbike hem till middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar