21 februari, 2010

till dig min m.




har bloggat en del från mobilen idag men de har inte funkat att publicera, så om ni undrar varför de dyker upp lite random bilder senare så förstår ni nu ;D
Iaf så har vi haft en riktigt skön och "packad" dag och de pga den otroliga snömängd som överföll göteborg i helgen. Dvs att spårvagnarna var extremt försenade och det var 4 linjer av 13 som rullade imorse. Tur att våran gick. Tog oss ca 1h att åka till göteborgskyrkan idag som vanligtvis tar typ en kvart haha! Packade sillar var namnet ja.

Men iaf, skön gtj och träffade i och j som det var apalänge sen jag träffade sist. Så det var kul att se dem. Sen var planen att jag och sara skulle åka in till stan för lite mat och förändringar meeeen spårvagnen kom aldrig så vi gick till libiza och åt smarrig kebabtallrik! :D fin söndagsmiddag det!

Sen lyckades vi komma på en buss in till stan och där vi shoppade lite stuff. Jag köpte smycken, ett linne med fjärliar/insekter på, underkläder och två nagellack från mavalia.

Packade sillar deluxe på vägen hem också, men då behövde vi inte vänta lika länge som när vi skulle åka hemifrån imorse. (och det var galet soligt ute idag.. kääärlek) Tur att vi hade varandra att hålla oss upprätta med.

Väl hemma så fixade vi Sara och hennes snygga förändring, snart får ni se vad som har hänt. HIHI

Pratade i tele med min m också. Så otroligt skönt att bara höra m´s röst nära men ändå så långt borta. Men nu är det bara fyra dagar kvar tills vi ses igen. Då ska jag hoppa på tåget ner till skåne. Och till skåne för första gången i mitt liv också. Det ska bli otroligt skönt att vara nära m igen. Underbara ljuvliga m.

Jag kom på där vid nio att jag inte ätit någon middag så kockig som jag är så gjorde jag biffar. Första gången jag gjorde egna biffar sen typ man hade hemkunskap i grundskolan. Körde i lite köttfärs, rödlök, morot, ägg, mjöl och lite kryddor. Vart riktigt mumsigt, tog lite ris och brunsås till också. Vart flera matlådor också. SUPERBRA. Jag älskar att ha massa matlådor så man bara kan slänga fram när hungern hägrar. Jag blir så lätt låg och smågrinig om jag inte får i mig mat när jag är hungrig. Och är jag för hungrig så köper jag mig en påse chips och klämmer den.

MEN det håller jag ju mig ifrån om jag ordnar med att ha matlådor jämt i frysen. Så bra! (två veckor utan chirre nu. jag är så stolt över mig själv. Ni kommer nog få höra en del om min chipsabstinens ett tag framöver. Jo jag är rätt beroende. HAHAH men jag går på avvänjning!)

Nu är det dags för luren igen med fina elina.
Peace out beloved!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar