11 januari, 2009

Denna helg har mest bestått av mys.
Först igår uppe i malmstugan med bla hanna h, tove, ellen, johan, björn, marcus, malin och elias en sväng..
och idag åkte jag in till aneby med resande teamet till mattanten ulla på kalas ^^
sen lyssnade vi en drös folks på undervisning, lagade sedan mat ihop med hanna s (god stekt kyckling i peppar & curry med majs och championer, ris och currysås! yummie!) och tjöta en massa med ida och erik..
Sen gick vi upp till häktet igen och lyssnade på massa mer undervisning.. blir nog mer imorrn hahah! Taggen :P kul att vi går på bibelskola men ändå lyssnar vi på undervisning från en annan bibelskola hahha ;D Din lovvis för övrigt ^^

Jag är låsvakt, så jag tänkte låsa datasalen, men jag blev fast här en stund.

Läst lite bloggar, kollat facebook. Kommit på hur mycket jag saknar ett verkligen självständigt liv. Med egen lägenhet, jobb/skola och att hänga med mina närmsta vänner i norr.
Jag pallar inte att ta allt över telefon, jag vill kunna sitta nära. Se den andre in i ögonen och bara vara. Eller hålla sig vaken alldeles för sent på natten och halvsomna tillsammnas i en soffa asmätta på b&j-glass och tacos..

Men jag ska försöka ta vara på tiden här så gott det går, lära mig nya saker, ta hand om mig själv, lära mig städa, (det blir det mycket nästa vecka, emelie (som jag bor med) har städvecka i häktet (huset vi bor i) och städvecka i hela huvudbyggnaden med städgruppen jag är boss för.) haha oj va parenteser de blev. Så det är ngt jag får lära mig att ta ansvar för. Jag är inte den bästa på det. Eller som naths beskrev mig, du är rätt bekväm va rebecka? ja, jag är nog det. Jag älskar att aktivera mig i saker, men det får gärna vara lite bekvämt. Jag älskar utmaningar, om de är till min nivå. Jag drömmer gärna, men fastnar ofta där. Jag måste få tummen ur röven ibland. (ursäkta språket) Men det är sant, fast ändå har jag gjort så mycket som jag inte trodde jag skulle våga. Flytta hemifrån när man är 16, flyga själv, flytta igen till en okänd plats med massa nytt folk. Det har ju gått bra, det brukar det mesta göra som jag sätter i verket. JAg är bara för lat. Så det är bra att jag får lära mig att ta ansvar och göra saker. Lättja är inte bra. Men jag vet om det, och därför kan jag göra något åt det.

Ska nog ta och läsa några till bloggar nu. och sen sova? igen.
jag sov typ 12h inatt. det var nice. Underbart att ha lördagssovmorgon.

sen fick jag världens pik på undervisningscdn där de sa att man inte kan hålla på att sova till ett på dagarna utan ta lite ansvar för sig själv och göra ngt vettigt av tiden
haha.. jag dog typ! haha men vi fick oss ett riktigt gott skratt iaf!

Det har vi gjort mycket idag, skrattat alltså, det är så härligt. Jag älskar att fnittra och garva tills jag böjer mig dubbel och faller ner på golvet hahah..
Så var det när vi pratade om maten häromdagen också, korvstråååganof vs korvstråga-nof hahaha korvstrågaON-OFF!

Det är bra att man är lättroad alltså.



men hejdå på ett tag.
jag ska gå och värma en mugg med chokladdryck på vatten+oboypåse. puss då.

2 kommentarer:

  1. Du har åstadkommit så mycket redan Rebecka! Tänk på att du har inte fyllt 20 än och du har redan bott i norr, i söder, lite här och där. Du har varit i Sydafrika med mig och plåtat! Du är en grym tjej som är säker i dig själv. Det kan ingen ta ifrån dig <3

    Men jag saknar dig här uppe och kan inte vänta tills nästa gång du kommer hit så vi får ha våran standard-fika.

    SvaraRadera
  2. tack vännen. det där betydde mycket för mig. jag började nästan lipa när jag läste vad du skrev.. Du är en riktig klippa frugis;D

    SvaraRadera